ARNAB VILLAGE (TAMAN ARNAB) TARIKAN PELANCONGAN BARU DI RANAU

Arnab Village atau lebih dikenali sebagai Taman Arnab merupakan salah satu destinasi pelancongan baru yang terdapat di Ranau. Terletak di kampung Purakagis Ranau kira-kira 103 km dari bandaraya Kota Kinabalu dan mengambil masa 10 minit atau 6 km dari Pekan Ranau bergantung keadaan lalulintas.
Telah beroperasi sejak tahun 2016 taman arnab yang diasaskan oleh saudara Jubair Juhinin lulusan dari Universiti Malaysia Sabah telah menjadikan Arnab Village ini sebagai salah satu tempat menarik yang harus dikunjungi.
Photo: www.facebook.com/Arnabvillage/











Anda boleh melihat atau merasai sendiri pengalaman tentang habitat arnab dan di samping itu pengunjung juga berpeluang untuk memberi makan dan memegang arnab-arnab yang ada di sini.Terdapat pelbagai jenis arnab dari berbagai spesis termasuk spesis Rex, Netherland Dwarf, Satin, Lionhead, Anggora, Holland Loop dan New Zealand White. 
Photo: www.facebook.com/Arnabvillage/










Bagi mereka yang ingin membeli cenderamata sebagai kenangan, di sini juga terdapat kedai barangan cenderamata dengan harga berpatutan. Kemudahan meletak kenderaan juga disediakan.


Maklumat Lanjut Sila Hubungi:
Tel :         010-955 0019
FB :         www.facebook.com/Arnabvillage/
Website:  https://arnabvillage.com

Waktu Operasi :
Isnin - Jumaat
8.00am - 5.00 pm

Bayaran Masuk:
Dewasa Rm5
Kanak-kanak Rm 3
Diskaun 50% untuk rombongan

Post a Comment

0 Comments